Er det på tide å modernisere ditt CRM-system?
Mange bedrifter styrer fortsatt med Excel/regneark for å holde styr på kontakter og salgsdata. Imidlertid har de fleste organisasjoner, for å jobbe mer strukturert og langsiktig, implementert et CRM-system (Customer Relationship Management).
Utviklingen innen kundeinteraksjon har økt betydelig, og forventningene fra kunder har steget markant. Hos Appilo mener vi at et effektivt CRM-system er avgjørende for å holde seg konkurransedyktig i dagens marked. Det gir muligheten til å levere en forbedret kundeopplevelse, overgå forventningene til eksisterende kunder og bygge tillit hos potensielle nye kunder.
Hvorfor vurdere å bytte CRM-system?
Å bytte CRM-system er en nøye gjennomtenkt prosess, og det er flere tegn som indikerer at det kan være på tide å gjøre en endring:
- Høye utviklings- og vedlikeholdskostnader i forhold til nytten av tilgjengelige funksjoner.
- CRM-systemet er basert på en utdatert server eller er utviklet av personer som ikke lenger er tilgjengelige.
- Begrensede konfigurasjons- og tilpasningsalternativer som resulterer i kostbare prosjekter ved behov for endringer.
- Mangel på integrasjonsmuligheter med andre systemer på grunn av manglende API.
- Problematisk tilgang til informasjon utenfor kontoret og utfordrende pålogging.
- Lang responstid fra leverandøren eller vanskeligheter med å få kontakt.
Hva må du gjøre når du bytter til Appilo CRM?
En viktig del av overgangen er å sikre at dataene fra det gamle CRM-systemet overføres smidig. Appilo bistår gjerne i denne prosessen, og det anbefales å laste ned filene fra det gamle systemet i XML, XLS eller CSV-format. Dette sikrer en enkel migrering av eksisterende kunderelaterte data.
I tillegg til å prioritere datakvalitet, bør du inkludere følgende informasjon:
- Kundedata og kontaktpersoner med grunnleggende detaljer som adresse, organisasjonsnummer, kategorier, prislister, status, kundetype, samt telefon, e-postadresse og e-postgrupper.
- Kundeinteraksjonsdata, inkludert aktiviteter og møtehistorikk.
- Salgsdata som tilbud og fakturahistorikk, varedata og leadkilder.
- Kundeservicedata, for eksempel henvendelser, støttesaker og tilbakemeldinger.
Appilo er her for å gjøre overgangen til et nytt CRM-system så enkelt og effektivt som mulig. Kontakt oss for å få mer informasjon om hvordan vi kan støtte din bedrift gjennom denne overgangsfasen. Velkommen til Appilo – der din suksess er vår prioritet! Prøv gratis med demo